onsdag 26 januari 2011

Nr: 225

Long time no see, kan man ju säga. Lo siento. Vad jag gör? Bah "investerar i mig själv, för framtiden". Som man ju gör. Det här innebär att jag har klippt håret och beställt nya glajjer. Köpte mina förra glasögon på Smart Eyes och det var kanske inte så jäkla smart, för glasen klarade två år sen krackelerade ytan helt och hållet. Så kasst. Det bästa var när jag var inne där för att klaga på det och de bah "Hur tvättar du glasögonen? Ahhhh med tvål och vatten, absolut INTE! Och gör du någonsing såhär *låtsastorkar glasögonen med koftan*?" Jag bah "Ehh det gör alla...". Uppenbarligen var detta dödsstöten för alla glas. Jo tjena. Kanske om man har kassa glas, men jag har haft glajjer i över tjugo år (ahh se där en mening som får mig att känna mig antik) och det har aldrig hänt förut. Anyhoow nog om det, nya bågar är beställda, hos en annan optiker. Nuff said. Klippningen då, undrar ni alla såklart med spänning, hur gick det då? Jorå, tackar som frågar, det gick nog bra. Vem vet, liksom, jag är alltid ful. Stod där och spanade på en hårolja för 400 spänn. Köpte inte men vill ha, har kommit på att det enda jag tänker önska mig när jag fyller år om någon månad är presentkort hos frissan. Kanske även presentkort på Möllans ost, det vore inte helt fel. Fet och med glansigt hår, det år så jag tänker välkomna våren tror jag bestämt.

Inga kommentarer: