måndag 31 januari 2011

Nr: 232

Jag kollade på Sherlock på svtplay innan (Har jag förresten sagt hur mycket jag ÄLSKAR svtplay? Om inte, loads and loads. Gud så bra det är.) och mejlade om det med Musse som är i Småland och han bah "Det var bra men lite grabbigt" och jag bah "Huh? Grabbigt?". Jag kände hur jag har blivit så avtrubbad att allt som inte innehåller uppenbar sexism, misogyni och könsord (tänk The Shield, det var ju rent ut sagt utmattande i all sin provocerande och enfaldiga grabbighet) automatiskt sorteras som icke-grabbigt. Men ändå. Sherlock. Jag gillade det. Will watch again, för att citera Musse. Sen mejlade jag honom en länk till People magazines "Hottest actors at the SAG awards" och bah "Colin, Colin!". Sån är jag, bästa sortens flickvän som uppmuntrar le bf's kändiscrusher. Men han tyckte att Colin hade blivit gammal, hallå! Sådant går inte för sig. Colin blir inte gammal och gubbig. Han blir bättre och bättre. Basta.

3 kommentarer:

ständigt efter och ute sa...

Svtplay FTW! Äntligen en sak med det så kallade "informationssamhället" som jag känner att jag kan anamma. Allt annat är mest obegripligt tycker jag.

Mary sa...

Men jag vet. Tv på nätet kan vara århundradets (vilket? Jag vet inte.) grej. Best ever.

B sa...

ÄLSKADE sherlock. Vill ha tusen avsnitt. Nu.