måndag 7 februari 2011

Nr: 239

Utöver att dricka bubbel och gå på en fotoutställning så har jag i helgen hunnit med att se fyra filmer samt läsa en bok.

Vi kollade på:
Away we go
The Informant!
Två dagar i Paris
In the loop

Alla var väl sådär. Away we go var väl en rar och välspelad typisk amerikansk indie-flick och John Krasinski är ju en ytterst sympatisk skådespelare, The Informant! var lite märklig men kanske också lite rolig, Två dagar i Paris var en ganska underhållande prat-film där inget händer och alla är neurotiska och In the loop var ju en fröjd enbart på grund av Tom Hollander som jag ÄLSKAR, men den var inte alls så bra som jag väntade mig. Skrev inte alla om den fantastiska dialogen? Då förväntar åtminstone jag mig lite mer än kreativt svärande. Efter denna veritabla film-bonanza läste jag ut Maria Svelands Att springa och är det någon som har läst den? Som gillade den? För huga vad jag tyckte att den var dålig. Jag tyckte dömycket om Bitterfittan, jag gillade språket och tilltalet, hon var rolig. Och jo den här skulle ju inte vara rolig, det hajjar jag, och hennes engagemang i ämnet kändes uppriktigt, men förutom att mitt första intryck var att "Men vänta, läste jag inte den här när jag var femton?", så var den ju så... fattig är nog bästa ordet. Språket var oinspirerat och karaktärerna var platta och intrigen kändes så billig, så tråkig. Ju mer jag tänker på den desto mindre tycker jag om den. Den var verkligen inte bra. Alls. Oh well, everyone's a critic nuförtin.

Inga kommentarer: