tisdag 8 februari 2011

Nr: 240

Jag drack kaffe med min ömma moder igår och förutom att hon stickar fantastiska halsdukar till mig så är hon även så rar att hon bakar sockerkringlor utan ägg till moi. Så himla golligt. Sen skildes vi åt och jag spankulerade hem i vad som började bli vår, ätandes på kringlor. Det var vansinnigt tillfredsställande, kan jag säga er. Sen åt jag lite fler när jag kom hem och sen fick jag lite magknip. Mördegskakor, jag blir helt beroende. Kan. Inte. Sluta. Anyhooow, jag försökte se på 300 igår, tänkte att "Höhö massa halvnakna karlar, Mary's in for a treat", men gode tid med försökte menar jag verkligen försökte. Jag pallade en halvtimme, sen bah "Ameh det här GÅR inte, det är så genant alltihop att jag skäms". Särskilt genant var ju de påmålade magrutorna. Och brölandet. Och den pinsamt dåliga "dialogen". Och musiken. Och, ja, allt. Please. Och det hjälpte ju inte att ett av mina hatobjekt Gerard Butler var med. Han är ju liksom douchebagen personifierad. (Eller nej, stryk det, det är mitt riktigt stora hatobjekt Vince Vaughn som är THE douchebag to end all douchebags. Gerard Butler är mer sådär vanlig, korkad muskelkille.) Och som syrran så bittert konstaterade igår, om man inte kan kolla på en film trots att Dominic West och Michael Fassbender är med och knappt är påklädda (och dom är snögga, o-douchiga, karlar) då är det illa. Riktigt, riktigt illa.

I alla fall, nu ska jag snart åka till Återbyggdepån och spana på badrumsprylar. På måndag nästa vecka inleds Operation badrumsrenovering. Är jag nervös? Ja. Kommer jag att dricka bubbel i badrummet när det är klart? You better believe it. Lator gators.

Inga kommentarer: