onsdag 9 februari 2011

Nr: 244

Syrran och jag är ormar, enligt det kinesiska horoskopet. Och hon har googlat och läst för mig, och det här var bara så, ehh ja träffande. Jag citerar:

Eftersom Ormen är begåvad med lika stora delar klokhet och skönhet är det kanske lika bra att redan från början klargöra vilken slags skönhet och klokskap som avses. Vad beträffar kvinnliga Ormar är deras skönhet inte nödvändigtvis av filmstjärneslag. Undersöker vi henne centimeter för centimeter finner vi kanske att hon är en smula för mager, en aning för bred över höfterna, eller så skulle det inte skada om hennes näsa var en bråkdel kortare. Ormkvinnan är, oavsett vilken form och storlek hon i övrigt har, alltid utrustad med små, utsökta händer, underbar hy och förföriska ögon, med vilka hon nyfiket kisar in i själen på alla hon möter, och som klara och strålande speglar hennes djupa sinnlighet.

Jag och syrran är långa magra eländen med breda höfter, fin hy, små, smala händer och vackra (so I've been told) ögon. Och Musse brukar skratta åt min näsa som är lite, lite av en uppnäsa.

Inga kommentarer: