måndag 7 mars 2011

Nr: 249

Jag förstår ju att ni så klart har saknat mina Musse-inlägg, så följade lilla pärla kanske kan roa er. En eftermiddag satt jag i en fåtölj på hans rum och läste när han kom in och började dra fram alla sina friluftsgrejjer. Han gillar sådant, att fjällvandra och gå i naturen och så. Men mest gillar han att smyga på djur och att plåta dom. (En liten passus bara: Härom dagen var vi på bibblan och han skulle hämta en bok han hade beställt. När jag ville titta på den stoppade han raskt ned den i sin kasse och bah "Men det ser ut som en barnbok, du får titta när vi kommer hem...". Det visade sig vara en bok av Jan Lindblad om Guyana. Som sagt, män som smyger på djur är hans senaste grej.) I alla fall, där satt jag i lugn och ro och läste när han glatt började förevisa sin lilla pall, eller walkstool som den visst hette, och hur kan kunde höja och sänka den, och sen tog han på sig sin jacka med dragkedjor under armarna och hej och hå och sen drog han fram sin egentillverkade säck (eller som han kallade den, "Mussepåsen") som typ är presenning hopsydd till ett litet tält som man kan dra över sig när man sitter och spanar på djur. Sen satte han sig på sängen, på sin lilla pall, och plåtade skatorna på hustaket mitt emot. Ibland undrar jag vad det är jag har givit mig in på.

Inga kommentarer: