tisdag 8 mars 2011

Nr: 251

Andra Musse-höjdpunkter var ju klart när han brände fingrarna i en stekpanna (alltså det var ju inte en höjdpunkt att han gjorde illa sig, men ni hajjar't) och sen drog fram hela sin första förbandsarsenal. Jag tror att han brände sig med avsikt, bara för att få anledning att använda alla sina attiraljer. Hans intresse för första förband är brinnande, kan jag meddela. Han plockar ofta fram och bara tittar på allt, viker upp och sen ihop bandage, byter plats på saxen och pincetten och sådär. Så det var brännskadegelé och fingerbandage och när han trodde att jag inte såg försökte han göra en mitella av scarf. Han höll på med det hela eftermiddagen. Ja jisses. Någon dag senare vinspritsade han och gick runt med sitt vinglas med sugrör i och en virkad grytlapp på huvudet och kallade sig Schlomo Holmes, Sherlocks judiska kusin. "Hmmm, I think this is a three spritz-problem....". Och sen blir han vrång när jag berättar sådant här för andra, "Men det är sådant vi inte pratar om", säger han. Men hur skulle jag kunna låta bli? Unmöglich.

Inga kommentarer: