fredag 25 mars 2011

Nr: 269

Efter tips i bloggen har jag nu googlat ögonmigrän och är givetvis övertygad om att jag har det plus glaskroppsavlossning. Ameh herregööööö. Måste pronto ringa och boka tid hos ögonläkaren. Efter alla samtal härom dagen orkade jag inte ringa upp igen och boka en tid, men ahh jag vill inte bli blind. Åh så många gånger jag har frågat min optiker det, "Kommer jag att bli blind?", och han bah "Nejnej, det är ingen fara med ditt synfel". Men ändå. Är man hypokondriker så är man.

2 kommentarer:

maja sa...

Man kan få proteinkoagulationer i glaskroppen i ögat som man sen ser som en grå prick som liksom flyter förbi när man man blir trött. Det är ett ålderstecken :D och helt ofarligt...

Mary sa...

Ja men det har jag ju, det ser ut som en grå fjäder som singlar ned framför ögonen. Ja jisses, det blir bara värre och värre. ålderstecken, det tackar vi för såhär när födelsedagen närmar sig...