fredag 29 april 2011

Nr: 295

I förrgår hängde jag i moderns trädgård, avec modern. Vi satt och drack kaffe och åt lite frukt och pratade när en av hennes grannar kom hem med sina barn. Genast blev vi överfallna av en treåring och en sexåring. Och de var söta och rara såklart även om de slängde sig över allt och skulle ha vindruvor och melon och det ena med det femte. Klart att de fick lite vindruvor, men ändå, härjandet. Under tiden satt mamman en bit bort och matade bäbisen. Sen kom hon fram och vände sig till treåringen och bah "Lennart*, ska du kissa på toaletten eller busken?". Jag bah "????". Sen följde samma fråga ett antal gånger tills hon helt sonika lyfte upp lille Lennart och lät honom kissa på en buske precis bredvid oss, där vi satt och åt. Efter det kom Lennart rusande tillbaka och slängde sig ånyo över frukten, varpå jag bah "Åkej jag har nog ätit klart nu...". Men alltså på ricko GÖR man så? Vad är det med föräldrar som helt tappar vett och sans och all känsla för gammal vanlig anständighet? För det första låter man väl inte barnen kissa i den allmäna trädgården och för det andra, om man nu måste göra det, så går man väl bort en bit om det sitter folk och ÄTER i närheten? Gode. Tid.

* Namnet är fingerat.

1 kommentar:

Pe sa...

Det va fan det värsta jag hört!!! Va håller folk på med??!! Sjukt otrevligt och respektlöst. Usch.