måndag 2 maj 2011

Nr: 296

Ibland undrar jag om Musse är införstådd med att det finns en reell risk att när vi gifter oss (as if) så kommer han att knyta hymnens band med Stevie Nicks dorkiga kusin, iförd böljande Stevie-klänning och plugghästglasögon. Kanske en blomma bakom örat. På ricko. Vi kommer liksom inte att köra med vit klänning och körrka och sådana där fånerier utan typ rådhus och middag UTAN tönterier som att alla ogifta skall upp och pussa på brudgummen respektive bruden, alltså jag dör skämsdöden på sådant. Inga sånger skall sjungas heller. När man äter äter man, och tramsar inte runt. I alla fall, jag stod på Humana innan och provade klänningar och hittade en fab klänning som Stevie hade ÄLSKAT. Härligt syntetmaterial. Fotsid. Vida ärmar. Psykedeliskt mönster. Den hade inte fransar, annars hade den allt. Stod där och bah "Jooo den här hade jag kunnat gifta mig i." Jag har lagt undan den och ska ta med syrran, inte Musse, och spana på den igen. Frågan är förstås: "What would Stevie do?". Jag vet ju givetvis svaret. "Go all in."

Inga kommentarer: