fredag 1 juli 2011

Nr: 312

Jag kan inte bli mer hemmafru nu känner jag (även om jag har jobbat idag och just har mejlat iväg det senaste jobbet, nu ska det baske mig hållas helg). Men i alla fall, jag har handlat ost och bubbel och har hunnit diska och dammsuga också och nu, innan Musse kommer hem ska jag fräscha upp mig och hör och häpna byta om till anständiga kläder. Hemmakontorets klädkod består av svarta tights, kort svart trikåklänning som inte skär in någonstans och den finaste morgonrock ni kan tänka er, den är från Gudrun Sjödén och jag har givetvis fått överta den efter den ömma modern, den är i tunn bomull och svart med vita prickar på och jag känner mig som en tjugotalskonstnär i en artistrock när jag svassar runt i den men oavsett hur fin den är så är det ändå en morgonrock. Så nu, operation fiffning, som det anstår en liten hemmfru som ska vara pigg och glad och stå med tidningen redo när den äkta maken gör entré. Innerlig tur att jag inte har en dylik, måste jag säga. Sen blir det i alla fall ost, oliver, bubbel och fransk film. Jomen, det här kan nog ordna upp sig tänker jag.

1 kommentar:

B sa...

VILL HA den rocken! Fan vad avis jag blir nu!