söndag 3 juli 2011

Nr: 313

Sunday, sunday, so good to me, tänkte jag innan, för att parafrasera Mamas and the Papas. Kan inte riktigt komma över att John Philips dotter härom året gick ut med att hon under flera år hade ett sexuellt förhållande med sin pappa. Det känns sådär, får jag väl säga, även om Mamas and the Papas aldrig har varit mitt band, låt vara att jag är barnsligt förtjust i västkustfolkrocken. Anyhoow, idag har jag inventerat i butiken jag jobbar i, sen gick jag hem och rotade lite på vinden och i lite lådor inför min nära förestående flytt, om en månad flyttar Musse och jag ihop, tro't den som vill. Men så är det. Efter det drack jag upp gårdagens bubbel och åt upp allt godis som jag kritade i butiken. Vi har världens godaste choklad, det kommer att bli min undergång, kan jag bara säga. Varje gång jag jobbar så bah "Hmm, lite choklad ska jag nog ändå ha...". Nu mår jag givetvis illa och är lite söndagstipsy, helt på egen hand. Oy ve.

På tal om oy ve, på midsommardagen åkte vi på loppistur och införskaffade en mycket tjusig menora. Jag är så nöjd, har velat ha en i en hel evighet. Och härom dagen pratade vi om parterapi, om att det säkert är bra, men Musse bah "Men herregud, vad ska vi säga, vi kan ju inte gå bara för att vi har ett judiskt komplex?" Ahaha älskar honom, om ni bara visste.

Inga kommentarer: