onsdag 6 juli 2011

Nr: 317

Musse och jag ska alltså flytta ihop, och hur det nu kommer sig så ska vi flytta in i porten bredvid den där Musse bor nu, han ska alltså från femte våningen på 1C till tredje våningen på 1D. Lätt och behändig flytt, särskilt när han inte har några möbler alls. Och jag, jag är så pepp på flytten att jag redan nu, ett par veckor innan den första augusti, har börjat rota i skåpen och bokhyllorna och nu tar med mig två kassar med grejjer varje gång jag går över. För att underlätta i själva flytten sen. "Tänk så skönt när vi flyttar och vi slipper kånka på femton kassar med böcker", säger jag varje dag. Men nu börjar jag tveka lite, det är möjligt att det här enbart visar sig vara ett raffinerat sätt att dra ut på eländet, och istället för en veckas kaos och stök så får man en hel månad. Oh well, det blir som det blir. En sak som oroar mig lite är dock att om Musse har lite möbler så har yours truly desto mer, och ju mer jag tänker på nya lägenheten desto mindre verkar den, tills den framstår som en miniatyrlägenhet och jag inte förstår hur jag ska få in alla mina möbler. där. Gode. Tid. Men då tänker jag på balkongen i sovrummet som har eftermiddagssol och hur fint det kommer att vara att dricka bubbel där, så då känner jag att det är av mindre relevans. Faktiskt.

Inga kommentarer: