måndag 11 juli 2011

Nr: 325

När jag satt framför den väääldigt dåliga filmen med Jeffan i fredags, och åt räliga nachos från Lidl, så bestämde jag mig för att sluta äta chips. Jag sa det högt till syrran och Musse, bah "Näe, jag ska sluta äta chips. Mary äter inte chips längre." Och jag äter inte snacks jätteofta men jag vill alltid ha det och det är dyrt och äckligt ohälsosamt, jag mår alltid dåligt när jag väl äter det. Och jag har flera gånger tidigare bara bestämt mig för att sluta med saker, som tex socker i teet eller att dricka svart te, och det var nemas problemas. Och Musse bah "Ja jag kommer aldrig att vilja ha chips", och han är inte alls chipsig, vilket ju är jättebra. Sen i alla fall när vi stod på Hemköp i lördags, dvs dan efter, så utspelade sig följande konversation:

Musse: Och så skulle vi ha chips också...

Mary: Men vi äter ju inte chips längre

Musse: Nej just det, det hade jag glömt. Äter vi glass?

Mary: Ja vi äter glass.

Sen köpte han chips till sin rumskompis och fuskåt några. Jag ät inga alls men hann äta en skål glass innan jag sov mig igenom en gammal agentfilm med Michael Caine. High life. Pollen och anitihistamin gör mig så sjukt trött. Fast innan dess hade vi druckit bubbel på uteservering, så det var ganska okej kände jag.

Inga kommentarer: