tisdag 30 augusti 2011

Nr: 344

Alltså livet, ibland är det så himla spännande. Den där kursen imorse, jag hade förberett mig och hade mina artiklar och var lite nervös och knackade på på den ena lärarens kontor och sen blev det....kalastrevligt. De andra deltagarna var på olika konferenser hit och dit så det var bara jag som dök upp. Stackarna, tänkte jag, den enda som kommer är inte ens doktorand. Håhåjaja. I alla fall, jag tänkte att det här går ju fort, typ en kvarts introduktion eller så, men vi satt och pratade i två timmar och dom bah "Ja men är det såhär intensiva diskussioner på seminarierna så behöver vi nog inte ha något paper i slutet och nästa gång när vi ses på kvällen då kan vi ju ha lite vin och så". Ameherregud. Älskar. Dessutom, jättespännande litteratur. Världsatrevliga lärare. Måste bara plugga och försöka bli lite smart.

Och mötet om jobbet gick bra och jag gjorde inte bort mig och jag tror att hon var nöjd också. Jag ska skicka in cv. Dom kanske hör av sig. Vi får se. Jag är mest nöjd över att jag har gjort massa saker som jag är rädd för och överlevt. Wohoo Mary! Nu äter jag saltiner och dricker te från imorse. Det känns stabilt.

3 kommentarer:

Maja sa...

Told ya ;) (Var trevlig på kursen och säg sen att du önskade att du var doktorand hos dem för att de inspirerat dig såååå mycket, så är du inne sen. Om du nu vill det...) Lycka till med jobbet!

Mary sa...

Ahhaha men gissa om jag tänkte på dig, precis som du sa ju! Härliga tider. Jag ska ju lätt vara så trevlig som möjligt och hoppas på att någon behöver en lärarassistent till att börja med i alla fall. Efter det - the sky's the limit känner jag!

Anonym sa...

thats the spirit :))))))) Lycka till!!!!