tisdag 30 augusti 2011

Nr: 343

Man vet att det är en stor dag när Mary tänker att "Jag tror baske mig att jag ska slå till på lite mascara idag". Det var nog ett år sedan sist. Nedslående insikt: jag borde sminka mig oftare. Gud så mycket bättre det blir då. Får ju va litta stajlish idag tänker jag. Jojo nu går vi all in, hoppar och blundar. Jag tror att det kommer att bli en bra dag eftersom det är höst och jag älskar hösten och dessutom så har jag haft frukostsällskap i form av lilla katten Tiger som bor mitt emot. Han har suttit i sitt fönster och tittat ut och jag har, lite debil som jag är, pratat med honom. Undrar ibland när man gör sådant, galenskapen är liksom inte långt borta alla gånger.

4 kommentarer:

Annis sa...

Det är som när mother sitter och pratar med småfåglarna utanför köksfönstret - hyfsat oroväckande och bäst om ingen annan hör. Måste dock inse att det är lika illa här - pratar konstant med gårdskatterna. Gärna genom fönstret. Illa.

Mary sa...

Jo men som sagt, genom fönstret över en gård in i ett annat hus, och jag pratar ändå med katten. Lite dum i huvudet alltså.

Sara B sa...

jag tycker det låter mysigt o rogivande, jag hade en lång prom i parken idag o småpratade med hund i en timma. En mycket skön eftermiddag m perfekt sällskap.

Mary sa...

Jag vill också hundpromenixa! Med en mops! En lånemops!