torsdag 25 augusti 2011

Nr: 338

Amen hörni det här är ju för tråkigt, här händer ju nada. Ska vi ändra på det? Klart vi ska. Stackars lilla bloggen har blivit alldeles bortglömd och ensam, så kan vi ju inte ha det. Efter flytten har jag fortfarande inte the interwebs på min egen datta så nu lever jag farligt och dattar på Musses datta vilket är lika med att han, eftersom jag suger på datorer och typ inte ens kan radera sökhistorik, kommer att hitta oss här! Gode tid hur ska det gå? Jag har ju hotat med att jag har en blogg som heter "Saker Musse gör" och det är ju baske mig inte långt ifrån, men han, som hänger på internet jämt har gjort noll och inga försök att hitta mig. Tyder inte det på bristande intresse om något? Bah, jag finner det faktiskt lite upprörande. Hade han haft en blogg hade jag ju slängt mig över den. Men inte Musse.

I alla fall - vad ska vi prata om? Jag har massvis att säga, till exempel har vi köpt ett nytt bord. Vi auktionsfyndade i lördags. Vi hade egentligen spanat in ett par fab nattduksbord men dom började på elvahundra så istället tröstköpte vi ett litet soffbord för tvåhundrafemtio pix. När vi hade fått det på plats fällde vi varsin kommentar. Min var "Det är lite vulgärt". Musses var "Det andas Simon Spies", och ni kan bara ana hur nöjd han lät när han yttrade detta. Det har snidade ben och marmorskiva och en air av kolonialexotism. Vårt tema för inredningen är "eklektiskt". Jomen vettni, fint ska det va! I verkligheten innebär det arvegods från mormor, blandade auktions- och loppisfynd, saker jag har hittat i sopen samt en bönematta och en menora. Välkommen hem till Musse och Mary!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen! Här är man fast i ett jäkla hurricane-New York...

Mary sa...

Men gud, New York - har du överlevt stormen?