fredag 9 september 2011

Nr: 355

Sen igår har jag dividerat med mig själv huruvida jag skulle dammsuga och städa idag eller låta Musse ta det på lördag istället. Var och såg Prins Charles känsla på teatern igår, det kan eventuellt ha lite med saken att göra. Det är alltid jag som städar. Inte för att jag tror att Musse förväntar sig det, men jag är hemma på dagarna mer än vad han är och jag hatar stök och jag tycker om att ha fint hemma. Han å sin sida är en slarver som nog inte ens tänker tanken att man skulle kunna städa. Alls. Jag städar alltid på fredagar. Känner mig som en sån looser när jag skriver det nu alltså, bara totalt ohippa typer "gör fredagsfint". Gode. Tid. Vad blir det härnäst? Vitt vin och räkor? Tacopaj och fredagsmys? Döööör. Anyhoow jag tänkte att ost och bubbel är ju gott även om det är damm på golvet men sen klarade jag det bara inte och var tvungen att ta fram dammsugaren. Jag KAN inte komma hem på fredagen och ha det o-fint, det går bara inte. Näe. Musse får ta badrummet och återvinningen imorn. Därmed basta.

Inga kommentarer: