onsdag 28 september 2011

Nr: 362

Ungefär en gång vart tredje år sådär köper jag nya skor. Skor är 1) dyrt och 2) svårt. Oftast tycker jag att allt är fult. Jag vägrar klack, tycker att det är dölöjligt, och jag vill ha något som är lite lagom herr-igt men inte för klumpigt och grovt. Nu kommer jag att säga det värsta ord jag vet nämligen ordet "nätt", åh gode tid det är hemskt men en enkel, nätt lite herr-betonad svart sko, hur svårt kan det vara? Köpte ett par idag i alla fall, svart kängor. Dör lite på att det är skinn, vill ju verkligen inte det men vafan allt är ju i skinn! Det känns inte alls bra. Kommer troligen att lämna tillbaka dom. Och säkert ångra det också. Det här är anledningen till att jag aldrig handlar skor. Och vinterstövlar sen, don't get me started. Kommer be till skogudarna att skomakaren för tredje gången kan laga mina stövlar som jag köpte på Humana för tre år sen och som är dom bästa stövlar jag någonsin haft, dom är fula och vinröda och ser ut som gamla ryska militärstövlar och är så kalasvarma att det finns inte. Om inte skomakaren kan rädda dom får det bli silvertejp. Jag skojar inte.

Inga kommentarer: