tisdag 4 oktober 2011

Nr: 363

Jag köpte ett par skor till förra veckan, alltså oddsen för att det skulle hända, dom finns ju bara inte. (Jag har aldrig förstått hur man pratar om odds, bah låtsas att jag kan.) Jag lovar, detta är mina drömmars skor på alla sätt och vis. Svarta platta jodphurs, ni anar inte hur tuff jag känner mig i dom. Känner mig som om jag faktiskt är en tuff tjej istället för en tant. Älskar dom, sådär att jag vaknar och bah "Åh jag ska ha mina nya skor idag". Ja jag ÄR tolv, jag blir baske mig aldrig äldre. Och så vill jag vara snygg varje dag för att dom är så fina. Det finns en tjej jag stalkar lite lätt på Fejjan, hon är allt jag skulle vilja vara och hon jobbar i den enda butik jag handlar i och hon är liten och nätt och blond och hipp och har snygga kläder och kan använda rött läppstift och dricker öl och är hipp (har jag sagt att hon är hipp?) på alla bilderna på Fejjan och i mina fina nya skor känner jag mig liite liiiite liite mer som hon. Förutom att jag då är gammal och ful och har ohippa kläder och inte kan använda läppstift och ja, ni hajjar grejjen. Men jag tar vad jag kan få, mina vänner, Small mercies är vad vi jobbar med här.

Anyhooow, igår var sista dan på kursusen jag har attenderat och GODE TID vad det är skönt. jag kände bara att "Jag pallar fan inte mer", alltså så jobbigt att råplugga järnet och sen ha ångest och ont i magen inför varje seminarium. Att sitta där och få världsasvåra frågor och bah känna "??????". Alltså om det är så det är att vara doktorand är det inget för mig, jag ÄR för dum. Tack och hej det lär ju inte hända. Men jag firar i alla fall kursens slut med att äta choklad och läsa Svensk damtidning som jag har fått av modern, som i sin tur har fått den av en granne. Tidningen alltså, inte chokladen. Har även fått en ryamatta av mamma, hon köper massa på Tradera och sen delar hon ut det till den som vill ha, typiskt henne. Kommer man hem till henne och kommenterar något nytt fint fynd så är det alltid "Vill du ha den? Jag blir jätteglad om du vill ha den?". Jag råkar ÄLSKA ryamattor. Den är grön med vad som ser ut som rosa och lila davidsstjärnor. Mejlade Musse om den och han bah "Den sionistiska mattan blir fab - var ska vi ha den?". Det är rätt inställning.

2 kommentarer:

Barbara sa...

KRAMKRAM & KRAM

Kanelbullen sa...

Nu riktigt längtar jag efter Musse! Puss puss!