tisdag 11 oktober 2011

Nr: 367

Igår klagade jag över att snart kommer vintern när allt blir torrt som fnöske och ögonen kliar och strumpbyxorna fastnar på benen och håret är elektriskt och jag får baskerutslag i pannan och eftersom Musse är som han är så sa han bara "Om jag satt bakom en sån där Vem tar vem-vägg så skulle jag lätt välja tjejen som får baskerutslag i pannan". Han är så gullig.

Har just läst ut Jonathan Franzens Freedom. Den var nog bra. Mest gjorde den mig livrädd. Hur gör man för att inte hata varandra, för att barnen inte ska förakta en, för att inte tappa bort sig själv? Vavava? Jag behöver svar på det här. Gode tid.

Nu ska jag äta gröt. Sen ta mig an ännu en intervju. Man blir ju inte glad på sig sjävl när man undlåter att transkribera sina intervjuer och sen har femton att gå igenom på ett bräde. Inte sköj.

Har förresten sökt ett jobb i huvudstaden. Tycker inte om Stockholm. Vill gärna ha jobbet. Lär ju inte behöva oroa mig.

2 kommentarer:

B sa...

Åh, vi flyttar ihop. Jag vill jobba i fräckestan. Bästa stan. Allt är bättre där, lovar.

Mary sa...

Alltså drömmen! Kan du tänka vad mycket skumpers vi skulle göra av med? Dånar!