tisdag 18 oktober 2011

Nr: 371

Det finns ju inte en endaste blögg där det inte tjatas om hur bra det är med torrschampo, och eftersom jag är en fast anhängare av att tvätta håret så sällan som möjligt så gjorde jag slag i saken förra veckan. Tillbud på Åhléns, bara sextio pix och den lilla rosa flaskan blev min. Efter alla hyllningar väntade jag mig underverk, men tja, det luktar gott och blir ju inte sämre men jag vette fan alltså. Försöker ju ändå se okej ut på håret och anstränga mig lite så varför inte.

Inatt sov jag förresten på soffan. Musse är sjuk och snarkade och stökade och efter att ett par gånger ha petat på honom med ett "Amen du snarkar" så gav jag upp, tog min kudde och mitt täcke och lade mig i soffan. Tack och lov att vi har ny soffa för den gamla soffan var typ en och femtio lång och stenhård. Men ändå, inte jättepigg. Och ont i ryggen. Tur att jag har bästa lillsyrran som mejlade, "Jag har en pilatesboll till dig och har satt samman ett program". Bålstärkande, snälla övningar. Jag blir helt rörd.

Ute regnar det. Musse sjukdattar i vardagsrummet. Jag ska sätta mig med två intervjuer. En tisdag.

Inga kommentarer: