tisdag 18 oktober 2011

Nr: 372

Just det ja, pannkakorna blev ju katastrof, jättefeta och räliga och jag vägrade äta dom. Musse käkade till lunch på jobbet, han räds inte lite smör. Men däremot, i lördags gjorde jag något jag velat göra länge, nämligen fuskchokladmousse. Det är ju ägg i alla goda efterrätter och det stör mig, särskilt eftersom chokladmousse är kalasgott. Jag mosade fyra bananer, smälte mintchoklad och rörde ner i moset, hade i lite vaniljsocker, lite kakao och maizena för att göra det tjockare. Sista hade jag i lite vispad grädde. Sen fick det stå i kylen medan vi gick på vernissage. När vi kom hem pyntade vi på med lite grädde på toppen och sen åt vi med god aptit. Det blev mer som pudding än mousse, inte riktigt så fast som jag skulle vilja ha det, och kanske lite för bananstarkt i smaken. Men ändå, det är en början. Med lite förbättringar här och där kan det nog bli hur bra som helst. Nästa gång tänker jag testa med avokado. För fastheten. Rapport följer.

Inga kommentarer: