onsdag 9 november 2011

Nr: 376

Idag har Musse och jag en dejt efter hans jobb. Det kan inte bli mer Musse & Mary än såhär: vid fem ska vi ses vid Malmös gotiska kyrka och tända ljus, sen ska vi spankulera till Hollandia och äta bakelse. Fråga mig inte varför, men Musse bestämde det härom dagen och jag är inte den som är den. Det kan ha att göra med att vi inte tände ljus i körrkan i lördags, när det var allhelgona. I alla fall, ser mycket fram emot det. Jag har inte så många döingar men jag tycker om att tända ljus för dom jag har.

In other news: alltså jag är på allvar störd. Jag sitter och jobbar med min uppsats och hittar gamla grejer och bah "Men gud det här är ju bra, varför har jag inte gjort klart det här?". Alltså på allvar. Men ändå, skön känsla när man kan smacka in ett antal färdigskrivna sidor, bah tjoff tjoff.

En jobbig sak dock, man får inte vara lustig i uppsatser. Det är jämrans tråkigt faktiskt. Det blir ju mycket roligare så. I och för sig, jag roas ju också av att inkorporera ålderdomliga och mossiga uttryck som "tarvas" och "förfäktar", så jag får väl underhålla mig med det istället. Planen är att vara rimligt klar till jul och sen lägga fram möget i januari. Men alltså det är så erbarmligt tråkigt. Eller kanske mer jobbigt. Här kör vi på minsta motståndets lag vettni. Men anyhooow, jag försöker peppa mig själv med att det är bättre att jag skriver järnet nu i november så att jag kan julmysa med gott samvete sen. Och med julmysa menar jag äta och se på film. Älskar min familj, för flera veckor sen började vi prata om vad vi ska ha till jul och vem som gör vad. Svärmor frågade mig hur vi firar jul och jag bah "Ehh ja alltså vi GÖR ju inte så mycket, vi umgås och äter.....". Men alltså det är väl det julen är till för? Non?

Imorn är det Mårten gås. Jag ska bjuda på höstmiddag, sans gås givetvis. Men med äppelkaka. Och med sojabitar. Inte till äppelkakan, men till rödkålen och brysslarna. Är lite skeptisk men åt det förra veckan och det var gott, inte soggigt som när jag senast åt det för typ femton år sedan. Anyhoooow, det var väl allt att *hostharkel* intresse som jag hade att bjuda på idag. Later gators.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mary & Musse (eller Masse som vi säger) rocks!! Ni är så söta att jag smäller av!<3<3<3
Mårtensmiddagen lät ju också helt underbar, hoppas ni haft en trevlig kväll. PUss

Mary sa...

Pusso lilla gollet!