måndag 7 november 2011

Nr: 375

Igår kväll kom vi hem efter en allhelgonhelg i Småland i Musses föräldrahem. Det första vi gjorde efter att ha packat upp lite var att göra en termos med te och parkera oss i sängen framför dattan och kolla på tre avsnitt av The Wire och det senaste True Blood-avsnittet. Svt play i mitt hjärta alltså. Älskar The Wire. Min favorit är Omar. Musse är helt hooked också, till min stora förtjusning. Jag har sett det innan och peppade, bah "Åh det är så bra".

När vi var i Småland rädade vi svärföräldrarnas vind och fick med oss jättefina tallrikar och assietter hem. Svärmor bah "För min del tycker jag att dom ska till tippen" och jag bah "Jamen det är nästan som tippen hos Musse och mig". jag förstår inte hur man inte kan tycka om gamla saker och tycker jättemycket om att ha något som kommer från Musses farmor.

Nyss tillbringade jag en timme i telefon med modern. Älskar min mamma, hon är så fin. Kan inte förklara men hon har så mycket känsla, och hon skulle aldrig säga vad man borde göra utan bara att man ska göra vad som känns rätt. Hur fint är inte det? Ibland glömmer jag bort hur fantastisk hon är, även om jag klart vet det, men hon är så fin och jag önskar att jag var mer som hon. Ska försöka bli det. Allt det bra jag är har jag fått av henne.

5 kommentarer:

Mostern i norr. sa...

ja du Mary! Hon är ju bara bäst din Moder. Tänk att just jag har fått en sån underbar syster. Så klok och så fin i tankar. Älskar henne. Puss på dig!

Anonym sa...

Åh men så fint sagt! Jag känner precis det samma. Och hur underbart är det inte att ha en mamma som alltid, vad man än gör, tycker att man är bäst?! Det är lyx det. Puss på bästa systerhjärtat (för det är lyx att ha en så underbar syster me!!)

Mary sa...

Jag veeet, hon är ju så himla speciell. Särskild lyx att ha någon som tycker man är världsabäst oavsett när man råkar vara värsta misslyckandet någonsin.

Puss tillbaka bästa moster och bästa lillasysterhjärtat!

Sofia sa...

Omar är med i Boardwalk empire också! Kärt återseende för mig. Han är så klart svinhård men ändå inte ond.

Mary sa...

Ja jag såg det och det skulle vara det jag behöver för att kolla på det, har sett ett avsnitt och var inte övertygad. Altså män och gangsters i överflö, orkar fan inte. Men gillar du? Blir det bra? Omar är ju onekligen Omar.