fredag 18 november 2011

Nr: 381

Saker jag gör: Svänger på mitt te typ fem gånger. Minst. Spelar ingen roll hur svagt det blir, en gång till går alltid. För att ni riktigt ska förstå hur illa det är - jag har även vid tillfälle räknat ut hur mycket varje tepåse kostar mig beroende på hur många gånger den används.

Sak jag har tänkt på idag: Att jag aldrig lär mig att kål inte är en särskilt kul grönsak. Har typ tre kilo av både röd och vit i kylen och vete honken vad jag ska göra med alllt. Damn you Hemköp och dina lockpriser på två kronor kilot, damn you! Gjorde rödkål förra veckan, först blev det gott och sen blev det räligt så nu kommer jag inte att kunna äta det på länge. Och sen gjorde jag vitkålssallad som belv dötrist och nu, bah vill inte. Kålsoppa någon? Det kommer ju att bli det, det vet jag, kan ju inte med att slänga möget.

I helgen ska jag provlaga ett nytt recept till jul, på göttbullar. Har köpt sojagranulat. Dom gamla favoriterna gjorda på mandel funkade ju inte alls med äggersättning, det blev katastrof när allt smälte i grytan på julafton, quelle dommage! Så jag hoppas på det nya receptet och längtar efter göttbullar och äppelmos. Återkommer med en givetvis på alla sätt rafflande uppdatering.

Annars då? Allt är så jämrans tråkigt att jag dööööör. Känner idag att inte ens gårdagens chokladkalenderinköp kan få mig glad. Och då är det baske mig illa.

Inga kommentarer: