fredag 2 december 2011

Nr: 391

När allting känns deppigt kan man ju i alla fall hitta dom små glädjeämnena i livet. Som det faktum att den här kvinnan (Pippa Middleton) är sex år yngre än mig, men ser tio år äldre ut. Sådant känns ju gött ibland. Liksom, jag är ful och värdelös och utan pengar och framtid men jag har baske mig inte sådana påsar under ögonen och kindfåror som hon har. Och ja jag är en liten och småsint människa, om nu någon inte redan visste det. När man har noll och intet att komma med får man ta vad som bjuds på skadeglädjefronten. Det finns liksom inte så mycket som kan få mig att känna mig bättre än någon annan, med tanke på hur kass jag är. Men bra hy har jag i alla fall. Säg den lycka som varar, but still. Det här med att varken sola eller röka har sina poänger. Särskilt solen alltså, stay away from it kids.

Inga kommentarer: