lördag 21 januari 2012

Nr: 414

Angående det här med den förestående vigseln, jag tar det som ett incitament att gå till Humana och dra i deras trasor varje dag. Tänker att jag behöver något dels till festligheterna och dels till resan. Vill ju vara fin när vi spankulerar i Prag och Budapest. Just nu spanar jag på en fin ljusgul morgonrock. Älskar morgonrockar. Tänker att jag kommer att komma hem med massa gammalt mög innan april är här. Stackars Musse. Vi var på Myrorna och jag drog i kavajer och ville få honom att prova och han bah "Blir du ledsen om jag inte handlar mina kläder second hand?". Varpå jag kände mig nödgad att fråga "Blir du ledsen för att jag handlar alla mina kläder second hand?". Svaret var nej från honom. Fast jag tycker i ärlighetens namn att det är tråkigt att han inte ens vill titta på loppiskläder. Särskilt när de gäller kavajer, för gamla är möcket snyggare, nyproducerade ytterkläder på kedjorna är så sablans fula och själlösa. Men det sa jag förstås inte.

2 kommentarer:

B sa...

Jag har fem morgonrockar/kimonos. Älskar morgonrockar. Älskar kimonos. Bästa plagget.

Mary sa...

Åh men ja! Bästa plagget. Morgonrockar/kimonos/kappor allt är fab!