måndag 30 januari 2012

Nr: 420

Igår åkte Musse och jag tåg efter en helg i hans föräldrahem. Vi bytte i Alvesta och där passade Musse på att frekventera den lokala Pressbyrån och köpa en cola (nej jag menar en kåcka!) och ett skotte. Skotte är ett märkligt choklad, med russin, men whatevs. I alla fall, sen på tåget ställde han sin colaflaska på bordet och placerade den ena chokladbiten ovanpå flaskan. En sekund efter att jag yttrade orden "Alltså den kommer ju att ramla ned därifrån" så ramlade chokladen ned på det smutsiga tåggolvet. But of course, liksom. Jag tog upp den och trotsade Musses order om att slänga den och la den i väskan. Tänkte att "imorn när jag sitter och skriver kommer den att göra plågan lite lättare". Och jomenvisst, jag har just druckit te och ätit en halv smutsig skotte. Är mycket nöjd. Slut på meddelande.

Har mycket att prata med er om efter helgen, men vi får ta det lite senare. Jag måste faktiskt jobba lite också, har inte tid att skvallra på blöggen hur mycket som helst alltså. För närvarande får ni nöja er med ett tråkigt inlägg om skor. Det kommer snart.

Inga kommentarer: