måndag 30 januari 2012

Nr: 421

Skor var det ja, som utlovat. Jag köpte dylika i torsdags eller när det nu var, det är ju av mindre vikt när så låtom oss strunta i det exakta inköpstillfället. Anyhooow, bröllopsskor var det. Skor är det jag har svårast för att hitta, tycker alltid att allt är 1) urfult 2) obekvämt och 3) dyrt. Men i alla fall, något måste jag ju ha på mig på begivenheterna. Min vana trogen drog jag ju i reamöget istället för vårnyheterna, och hittade ett par världsafina skor i grå mocka med kilklack. Inte tantiga, lite åt det hippa hållet. Gah! Clutch your pearls ladies! Jag har ju en beef med klack, tycker att det är mesigt, men dom här, dör så fina. Trodde att Musse skulle opponera sig och tycka att dom var lite konstiga, men han tyckte att jag var kalasfin, bless his little heart. Enda abret, dom trycker väldans på vad jag tror är ett nageltrång. (Mina innerliga ursäkter för osexigheten.) Provade dom i fem minuter hemma i fredags, sen hade jag vrålont i ena stortån hela kvällen. Kan ju bli ett litet bekymmer, om man säger. Musse får bära mig till rådhuset. Eller nej det löser sig nog på annat sätt, syrran har erbjudit sig att pimpa sin vita traktor till Volvo och köra oss i den! Hon har förresten föredömliga idéer till mottagningen, som skall vara hemma hos henne och hennes man. Senast vi pratades vid nämndes bland annat ballonger, serpentiner, små undulater samt att alla ska få en kattunge när dom går. Sånt gillar jag. Initiativ och engagemang. Det kan bara bli bra. Hon har fått fria händer. Så om någon vet några kattungar som behöver ett nytt hem så holler at me.

Inga kommentarer: