tisdag 31 januari 2012

Nr: 425

En väääldigt jobbig grej: jag kan inte dricka skumpers längre. Hur har det gått till, undrar ni? Alltså syrrans bröllop var något av ett veritabelt skumpaslag, det var så möcket champagne så det är ett under att någon av oss kom hem alls. Och yours truly drack sin beskärda del, och kanske mer än så. Jag trodde att det skulle gå över efter en vecka typ, det gör det ju alltid och första reaktionen dan efter är ju alltid "Jag ska ALDRIG mer dricka". Men fortfarande kan jag inte med det och nu har det snart gått två månader det vill säga en hel evighet i skumpatid. Jag pinade pliktskyldigast i mig typ ett och ett halvt litet glas på nyår, och fick ner något glas nu i helgen, men det är baske mig inte mer än så. Innan vi bestämde att vi skulle gifta oss sa jag bara på skämt typ att "Ja när jag gifter mig önskar jag mig bara en sak, en flaska Krug". Det har jag ju tagit tillbaka nu ska ni veta, med emfas. Jag vill inte se en flaska skumpers. Nästan så är det. En jobbig grej är att det är lite svårt att bräcka ett champagnebröllop. Folk minns ju sådant, och en kompis sa precis det också "Hur ska ni kunna toppa det?". Jag bah "Åh naj vet inte. Med kattungar?".

3 kommentarer:

B sa...

I will bring kattungar oct mopsvalpar.

Annis sa...

Kattungar med rosetter och undulater med rosor i näbben smäller ganska högt tycker jag.

Mary sa...

Bring it!