torsdag 9 februari 2012

Nr: 438

Jaha govänner, jag har insett att det bara finns ett sätt att få Mary att sitta och skriva på sin uppsats, och det är att muta henne. Jo faktiskt. Sorgligt men sant, jag är som en femåring. jag måste ha något att käka under tiden jag skriver, annars blir jag helt knollrig. Men sen jag insåg detta har det gått framåt. faktiskt. Planen är att ha möget klart till opponering en vecka före bröllopet. (Det går bra att skratta, jag tar inte illa upp. Träffade några gamla lärare förra veckan och kommentarerna var "Dig har man inte sett på länge" samt "Varje gång jag träffar dig säger du att du skriver på uppsatsen....?". Man bah "Ja?")

Anyhoooow, sen jag insåg detta med att mutor funkar så har det gått bättre, som sagt. Har faktiskt varit riktigt duktig, i hela två dagar. OMG. Tänker att jag kan få iväg den för en första koll nästa vecka. Åh stackars min handledare, han är så rar och jag tycker så synd om honom. Gode. Tid. I alla fall, tänker att jag skiter i om jag blir kalasfet, om jag bara blir klar med den. och som Lillan sa, "Gift blir du ju ändå". Här tycker jag mig ana oändlig ät-potential. Men om jag uppsats-snacksar under februari så har jag ju i alla fall mars på mig att äta välling med gaffel, så det ska nog ge sig.

Idag slog jag på stort och köpte Eldorados dubbelkex, nu vet sådana där tjocka runda kex med choklad emellan. Världsagoda. Sådana har jag nommat till eftermiddagstet, så pass många att jag nu mår lite illa. Men, men, det är smällar man får ta. Man får ju offra sig lite för konsten, menar jag.

Inga kommentarer: