söndag 12 februari 2012

Nr: 441

Har redan Facebookat om det men kan inte sluta tänka på att jag vill ha en get. Flera. Och ett gammalt skolhus i tegel, med stor äppelträdgård. På Österlen. Så kan vi starta Musse och Marys getostysteri. Ser det framför mig, verkligen. Men i alla fall, getter. Sjukt söta djur. Vill ha en, nästan mer än jag vill ha en mops. Musse vill ha en minigris. Fast på frågan om han inte skulle skämmas att gå ut med den här i stan såg han lite stukad ut. Alltså jag känner hånet man skulle få utstå om man kom med en gris i koppel över Möllan. Jisses.

Har som vanligt massa grejer jag vill prata med er om men hinner inte idag på grund av äter pizzarester med surkål och skriver på uppsatsen samt ska in till min mor ikväll. Måste hinna jobba innan dess. Känns som om jag har ganska bra flyt just nu, även om jag har en anteckningsbok där jag för varje kapitel skriver upp fler böcker som måste lånas och saker som måste skrivas om. Jag blir lite matt bara jag tänker på allt som är kvar att göra. Men siste mars, det är fortfarande målet. Måste alltså vara klar en vecka innan, senast. Oy ve.

Har två störiga hakningar när jag skriver. Eller nej, tre faktiskt.

1) Är besatt av sidantalet. Vilket är sjukt störigt, dels för att jag vet att jag av hävd inte behöver oroa mig för det eftersom jag brukar skriva sjukt mycket, och dels eftersom det verkligen inte är det viktigaste. Det viktigaste är att det som finns där är bra, inte hur många sidor det är. Men ändå, de där åttio sidorna spökar för mig.

2) Litteraturlistan! Blir nöjd varje gång jag refererar till en ny bok, så att jag kan bättra på littlistan. Det är samma hakning som med sidantalet, bah vill inte ha en kort och dålig littlista. Måste vara lååååång och innehålla tuffa böcker. Är hittills mest nöjd med att den inleds med Upplysningens dialektik av Adorno och Horkheimer. Känner att det sätter standarden lite. Alltså jag är en idiot, jag vet det.

3) Jag avskyr att refera till sidan 3 i en bok. Det ser så illa ut. Eller ännu värre, sidan xii. Det är liksom innan inledningen, man har inte ens tagit sig så långt. Gjorde just det, refererade till sidan fyra i en bok, och kommer nu att ägna mig åt att försöka hitta något att referera till på typ sidan sjuttio i alla fall. Är jag dum i huvudet? Svar ja.

Åkej det var allt. Klart slut från miffot.

1 kommentar:

Bankis sa...

Men vet du vad, jag förstår precis vad du menar, och jag hade tänkt likadant...