måndag 13 februari 2012

Nr: 442

Insåg igår att det håller inte, det här mutandet med gottis. Geht nicht. Känner mig vansinnigt tjock och rälig. Bah nej. Inte blev det bättre av att modern bjöd in igår kväll och uttryckligen på telefon sa "Det blir inte middag", varpå jag glatt mumsade i mig resterna av lördagens hemmapizza till lunch. Avec surkål. Borde ju ha vetat bättre, modern går ju alltid all in, så det var ju givetvis bubbel och pirog och bröd och en galet god efterrätt på chokladkaka, kolasås och grädde. Satt där och åt min dessert och tittade på Musses skål och bah "Hur går det här då? Jag tar lite av din grädde....". Amen neje. Måste skärpa mig. Vill inte vara ett fetto till påskens begivenheter. Slut på mut alltså, nu äre piska, plåga occh bestraffning som gäller.

2 kommentarer:

sara b sa...

bah, hur går det här då? Jag tar lite av din grädde... så himla kul alltså! SKRATTAR
Förstår inte de som säger; nej söta efterrätter är inget för mig... bah

Mary sa...

Nej jag vet, dom är knasiga. Musse äter så dåligt. Jag å andra sidan äter för oss båda.