fredag 17 februari 2012

Nr: 454

Det finns inget godare än pannkakor. Älskar pannkakor. Med rårörd lingonsylt eller hemkokt björnbärssylt. Åh jag ska nog ha pannkakstårta när jag fyller år! Kan äta hur många som helst. Vi gör alltid små tjocka bakpulverpannkakor med no egg och dom blir döbra. Till och med den första pannkakan, den som hunden alltid fick hemma hos oss, blir bra numera tack vare min pannkaksstekarvana. Så numera får kocken den, inte hunden, under tiden hon steker klart resten.

På tal om hundar så har jag kommit fram till att jag nog inte tycker om dylika längre. Modern är dagmatte åt två stycken, varav en är en fransk bulldog, och jag trodde att jag skulle älska dom men jag bah "Eh nej?". Smutsiga, bitiga, skälliga och hoppiga illaluktande smutspellar. Näe jag tyckte verkligen inte om dom. Och jag kände verkligen att det var ofräscht att ha djur inomhus, dom var så påtagligt smutsiga. Tror dock fortfarande att jag tycker om mopsar så jag försöker övertala modern att skaffa sig en egen hundhemsmops som behöver kärlek och fimpa dom två räliga lånehundarna.

Inga kommentarer: