torsdag 23 februari 2012

Nr: 463

Idag väcktes jag av modern som ivrigt sms:ade om den kungliga bäbisen vid sex-snåret. Drack te vid teven. Jag bah "Teve eller datta?" Musse: "Slå på teven så minns vi det". Fick börja med att leta efter fjärrkontrollen, vi tittar aldrig på teve längre. Är inte ens i vardagsrummet. Igår frågade Musse mig "Har du varit där idag?". Svaret blev nekande för det hade jag inte. Vi sliter inte på soffan i alla fall. Men alltså morgonteve, så sjukt lamt. Fick i väntan på prins Daniel utstå en seriöst efterbliven diskussion om influensa och frågor som "Hur skyddar man sig bäst?". Vet vi inte det vid det här laget? Va? Vet på ricko inte alla det? Tvätta händerna, använd handsprit och nys inte på folk. Göd alltså. The peeps. Men det kanske går hem, vad vet jag. I alla fall, hoppas hon döps till Sibylla, så göttigt kungligt namn. Ska se om jag kan sälja in det till Musse, tänker att Mildred Sibylla inte går av för hackor.

Anyhoow. Solen skiner. jag har köpt påskliljor. Har även luftat vårkappan som jag fortfarande tror är en morgonrock. Försöker ignorera huvudvärken och de tilltagande uppsatsrelaterade ringarna under ögonen. It's all good. Eller nånting åt det hållet.

7 kommentarer:

B sa...

Fick sms av mitt ex kl 06.32. Han vet att jag bryr mig.
Var i vindsförrådet efter jobbet och letade efter min Ken-barbie. Då hittade jag hans dagbok som han glömde ta med när han flyttade, som nu hade letat sig ner i en av mina flyttlådor. Han hade reggat sig på en nätdejtingsida ett halvår innan vi ens gjorde slut.

Mary sa...

Härligt att han tänker på ditt kungliga bäbisintresse men OMG nätdejtingsidan! Taskigt läge för honom att ha glömde den dagboken.

Förresten dagbok? Är det vanligt? och vad skrev han "Kära dagbok idag har jag börjat nätdejta" ellör?

Mary sa...

Älskar förresten att du letade efter din Ken-Barbie, som man ju gör på en torsdag efter jobbet!

B sa...

Hahaha! "Är det vanligt?". Jistanes, how would I know? Det känns inte speciellt vanligt. Möjligen har jag kommit fram till detta på något lösa grunder, men på en sida som markerats som den 9 mars har han skrivit en liten text som inte KAN vara något annat än en nätdejtingpresentationstext (tro mig, jag känner igen en sådan när jag ser den, har ju läst hundratals).

Ken-Barbie hade brun manchesterkavaj, randig pullover och svarta kostymbyxor. Nu är han om-stylad, som du vet. Bahhahaahaa!

Mary sa...

Haha förlåt dum fråga. Men litta golligt med dagbok. Inte lika golligt med nätdejtande. Frågan är ju dock, var det så han träffade nya tjejen? Och hur var texten?

Lyckad omstajlning av Ken, onekligen. Den bifalles.

Svära sa...

Säger bara; Musse! Oh vad du är bäst; ...så vi minns det! + Har du varit där idag? Det senare låter ung som; Madame, har ni besökt västra biblioteket idag?

Saknar dig & Mary
Love

Mary sa...

Gud vad jag önskar att vi hade ett västra bibliotek att besöka! Längtar efter det där gamla engelska slottet jämt.