onsdag 22 februari 2012

Nr: 462

Jag tänker såhär: februari ut får jag käka. Sen blir det vatten och, eh vatten under mars, så att jag är snögg till bröllopet. Välling med gaffel. Det blir möcket som ska hinnas med på en vecka nu. Innan dieten, menar jag. Möcket mumsande. Igår: bakade sockerkaka. Idag: Fick semlor av mor.

Annars då?
Igår satt jag med sex dokument öppna och flyttade stycken emellan dom. Fick spader till sist och bah "Ahhhh jag klarar inte mer!". Jämrans uppsatslände. Musse klappade mig på armen och sen såg vi The Wire på dattan. Två avsnitt. Älskar det givetvis. Är på säsong fyra nu. Oh noes snart slut.

Jag oroar mig dock för Omar. Nu är han häktad för ett mord han inte har begått, som Marlo satte dit honom för. Gillar verkligen inte Marlo. Älskar Omar. Men vem gör inte det? Indeed.

In other spännande news så köpte jag en kappa på Humanas rea idag. Inte ens nittio spänn. Gud älskar Humana, som bekant. Påminde om den beigea här under, fast grå. Helt rak och ren och utan bjäfs och pynt och frill. Är möcket nöjd.

Jaaa det var väl allt. Nu ska jag äta något. Kolla i böckerna jag lånade idag. Sätta mig vid skrivdattan och få ångest av att jag inte får ordning på något alls. Later gators.

2 kommentarer:

B sa...

Jag kommer att vara lika tjock och ful som vanligt på din stora dag. Trösta dig med det!

Mary sa...

Det tror jag inte ett ögonblick på ska du veta! Jag vet nog hur snögg fröken B är. Och det är sant. Det är bara hon som är lite korkad och inte fattar det.