måndag 27 februari 2012

Nr: 467

Jag vill bara berätta för er hur jag avslutar februari, innan späkningen: Igår: som sagt semlor och bubbel, rester av lördagens hemmapizza samt glass. Idag: frulledejt med familjens kvinns avec surdegsfrallor och choklad- och mandelcroissanter.

Igår läste Musse min uppsats. jag låg bredvid i sängen och frågade oroligt så fort han antecknade något "Antecknar du bra eller dåligt?". Fick ont i magen och tror nu att den är kalasdålig. Han sa att den var bra men det kändes dåligt.

Idag har jag experimenterat och lever farligt med en sidbena! Gah! Alltså mer spex än så är jag inte med mitt hår. Försöker desperat hitta något snyggt till bröllopet, varje gång jag tvättar det så gör jag något nytt med det och antecknar i huvudet hur det blir. Men alltså idag, sidbena. Det är stort för någon som har haft mittbensgardiner det senaste decenniet och lite till. Än så länge ser jag ut som Veronica Lake, men det lär ändras när det torkar till sig. Men såhär är det: Imorgon ska jag till polisen och fixa nytt pass. Jag kommer alltså de tio närmaste åren få dras med ett pass där jag har sidbena, något jag antagligen aldrig kommer att ha igen. Tills jag är fyrtiofem kommer jag, varje gång jag kollar på passet, att tänka "Jaha just det, det var den gången jag testade sidbena". (Alltså tanken svindlar lite. Fyrtiofem? Gah!) Kommer dock osökt att tänka på passkontrollanten på Charles de Gaulle-flygplatsen i Paris som glodde på mig, glodde på mitt pass och sen sa "Better now". Amen tack för den, är det verkligen okej att kommentera folks passbilder så? Näe. Innan dess hade dom skrikit på mig, en francais naturalement, och rotat igenom hela mitt handbagage, så att säga att den franska flygplatspersonalen gjorde success hos undertecknad vore onekligen att säga för mycket.

3 kommentarer:

Matilda sa...

De nya passen är bara giltiga i fem år. :)

B sa...

Bahahaahaaa! "Better now" I love you.

Mary sa...

Gött med bara fem års elände. Det hjälper ju upp lite.

B: I aim to please.