tisdag 28 februari 2012

Nr: 468

Jahaja, här dollar man upp sig med smink och grejjer så att passbilden i alla fall skall bli uthärdlig, är hos polisen klockan nio, ingen kö, allt går bra, tjejen i luckan är så trevlig så. Och sen. Sen:

Mary: Jag tror att mitt gamla pass har gått ut men jag hittar inte det, kan du kolla det?

Passkvinnan: Ja då, bara du har legitimation med dig.

Mary: Absolut! *rotar i plånboken och slänger fram id-kortet*

Passkvinnan: Har du någon som är giltig....?

Mary: ?????

Mitt jämrans id-kort gick ut i november, ska man ha koll på det? Arrghhh! Nu måste jag släpa med en "nära anhörig" och gå dit IGEN. Suck alltså. Men ändå, innerlig tur att jag inte kom till rådhuset utan giltig legitimation, det hade kunnat bli en väldigt snöplig bröllopsdag tänker jag.

Inga kommentarer: