tisdag 28 februari 2012

Nr: 470

Som tröst för det misslyckade besöket hos passpolisen så bakar jag nu bröd. Till det skall senare inmundigas en cole slaw-variant på riven morot och palsternacka, avrunnen surkål, ärtor och majs i en senapsyoghurtdressing. Det bästa med att ha surkål i är att då får jag ha det ifred. Musse avskyr surkål, och klagar på min medeltidsdiet när jag äter det. Samma visa är det när jag gör min egen välling och envisas med att peppra, då suckar han också och muttrar om medeltiden. Bah! Attityden alltså. Ikväll blir det middag con la famiglia och jag tror bestämt att det vankas en chokladtårta. Med mockamousse. Modern provbakar inför bröllopsmottagingen och med tanke på att hon är en fena i köket lär den vara fantastisk.

På uppsatsfronten dårå? Jag försöker skriva en sammanfattning. Det och inledning kan vara det svåraste jag vet. Vill bara bli av med den, orkar inte bry mig. Och det är i och för sig en bra känsla, för när man känner så då vet man att man börjar bli färdig. Men ändå, gode moses vad jag är trött på att läsa mina egna ord.

Inga kommentarer: