fredag 2 mars 2012

Nr: 474

Jag jobbar med snedbenan, för den som oroligt undrar hur läget är på hårfronten. (Det vill säga ingen, och I don't blame you.) Musse älskar det. Jag citerar "Du har aldrig varit snyggare". Jaja bless hiss little heart han är en raring. Men lite känns det som hämtehår, som vi säger i Skåne. A comb over, om ni förstår.

Och bröllopet, jomen det ska väl bli lite trevligt dårå, jag gör mitt bästa för att hålla mitt kontrollbehov i schack. Jag har äntligen ringt och fixat påskaftonens lunchbokning, det har sökt mig länge och jag var dörädd för att dom skulle ha stängt eller fullt eller något. Men puh, det gick bra. Vi ska till Konsthallen med föräldrar och syskon efter våra två minuter i Rådhuset. Det ser jag fram emot mycket, älskar Konsthallen och de har jättebra mat. Känns härligt vårigt med Rådhuset, promenad genom stan och sen lunch. Jag hoppas på fint väder men framför allt på torrt väder. Mitt hår klarar inte vårfukten. In other bröllopsrelaterade news så införskaffades igår en svart spetstrasa från Monki, jag tänker mig att den och en svart långkjol blir bra. Och så en vit tygros bakom örat och mormors bröllopsbrosch, som hon hade när hon och morfar gifte sig i Göteborg 1942. För sjuttio år sedan. Det gör mig så ledsen att hon inte kan vara med, jag hade velat det så mycket. Men jag vet inte, måste jag ha två outfits? En till långfredagens mottagning och en till Rådhuset på påskafton? Jobbigt jue. Kan man inte få ha samma?

Men Monki alltså. Gode tid. Igår, fast jag givetvis inte skulle köpa dom, drog jag i ett par skor där och tänkte "Amen jag testar dom". Ibland gör jag sånt, bara för att. Tittade sen runt efter någon stans att sitta whilst jag provade skorna jag ändå inte skulle ha och som dessutom inte fanns i rätt storlek. Det fanns inget att sitta på. Så jag fick fråga den tuffa tjejen (som var och tog cellprov samtidigt som mig senast, det tänker jag alltid på när jag ser henne) och som sportar vad jag skulle vilja kalla queer-frisyr, varpå hon pekade på en vit pilatesboll-liknande sak. WTF? Hur ska tant kunna prova skor, skor som dessutom sitter ihop med en plastremsa, samtidigt som hon måste balansera på en jämrans boll? Vafan? Jag förstår ju att dom bara vill ha unga och hippa kunder och inte en tant med långkjol och morgonrock istället för kappa men ändå, förnedringen. Inte sköj.

Jaha men om man skulle ta och runda av det här totalt ointressanta inlägget med lite mer ointressant info som att jag nu kommer att göra mer te och sätta mig med min uppsats och jobba innan det blir vernissage och möjligtvis, bara möjligtvis ett glas bubbel ikväll? Jo, så får det bli.

Inga kommentarer: