torsdag 5 april 2012

Nr: 499

Mottagningen imöra blir kött- och fiskfri. Det blir schnitts, ost, röror, bröd, oliver, saltgurka, jellybönor och chokladpåskägg i folie och ekologisk prosecco och ekologisk hallon- och apelsinläsk i fina glasflaskor och chokladtårta i lager på lager med chokladmousse och jag vet inte allt. Men det blir inget kött och ingen fisk. Jag frågade Musse vad han ville ha och först var han inne på att jo men lax och lite parmaskinka och sånt det ville han nog ha. Och fine, det är ju inte så att JAG ska bestämma, vi ska ju båda vara nöjda, så jag sa givetvis att det var okej. Men nu har han gått och blivit vegetarian igen, så då blev det djurfritt imorgon. Helt på eget bevåg har han blivit det, jag har inga åsikter mer än att jag inte tycker att han ska köpa äckligt kebabkött på lunchen. Men, och detta är ett stort men, jag är helt hundra på att svärmor kommer att tro att de är jag som har övertalat honom att sluta äta kött, och att det är jag som har övertalat honom att ha köttfri mottagning. Gah! It wasn't me, för att citera den stora poeten Shaggy.

1 kommentar:

B sa...

Den store poeten Shaggy.

<3