torsdag 5 april 2012

Nr: 500

Igår gjorde jag en låtlista till mottagningen. Den heter något så fantasifullt som "Bröllop" och är en "salig blandning". Jag är ju något av en "allätare" när det kommer till musik. Näe skoja. Det är jag inte alls. Ju. En låt som inte är med är "Utan dina andetag". "Kärleken förde oss samman" lyser även den med sin frånvaro. Who woulda thunk? Istället är det franska dragspelsdängor som får sällskap av The Supremes, Edith Piaf, Cole Porter, Mamas and the Papas, Django Reinhardt och en massa annat löst folk. Jag är möcket nöjd.

Idag ska jag handla blomster. Hela tin har jag varit ute efter fresior, men jag får se vad som finns för fint, orkade inte beställa och hålla på. Ranunkler, anemoner och annat fint går också bra. Och körsbärskvistar ska vi ha också, i en stor vas.

Jag mejlade med en gammal kursare och bah "Hett tips: Om ni ska gifta er så rym till Paris. Eller bara rym!", Haha.

Inga kommentarer: