tisdag 17 april 2012

Nr: 501

Hola lovers! Vi är hemma igen från vår Europaturné, jädrar vad vi har åkt tåg! Absolut bästa tåget var sovtåget från Budapest till Berlin, jag lovar det var som i en Agatha Christie-deckare med stök och bök när folk skulle på och stewarden som visade tillrätta och tog upp morgonens kaffebeställningar och gode tid jag älskade det! Och sen på möra kom han med en bricka med te och kaffe och juice och chokladcroissanter! Jag ville givetvis snåla och ta en fyrbäddskupé men så värt att ha en egen! Nu är vi helpepp och planerar nya resor, Musse vill till Brno, jag är såld på Brügge. Har ni sett In Bruges? Oväntat bra film faktiskt, sådär slut men bra dialog och staden verkar vara så sjukt fin, medeltida stadskärna och massa museum, jag har kollat. I alla fall, det blir till nästa gång. Men Prag, guud vad jag älskade det. Jag var där när jag kanske var tretton, så det är länge sedan, men så himla lätt stad, lätt att hitta i och så fin och snäll och allt kändes bara så jäkla gött. Budapest var mer generisk storstad som i ärlighetens namn inte sa mig sådär jättemycket, men det var ju trevligt och fint där också. Mest har vi gått och gått och gått lite till. Vi gillar att promenerar och titta på hus och att gå på museum, så det är typ alles. Har kommit fram till att en av mina favoritsysselsättninga är att gå på museum just, gud jag älskar det. I Budapest tillbringade vi hur många timmar som helst på deras etnografiska museum och framför allt mattutställningen. Musse älskar mattor.

Bröllopet då? Jorå det är väldigt skönt att ha det gjort men allt gick bra. På fredagen var det fullt ös här med folk som fick knös in med ett skohorn och på lördagen innan rådhuset var Mary uppe och diskade och dammsög och sen snöade det och i Rådhuset kom vi in först av alla för bruden i paret före oss satt fast på tåget och brudgummen stod och svettades. Sen lunchade vi på Konsthallen som jag älskar och det var kalas och efter det åts det mer tårta och dracks mer bubbel hemma hos oss. När alla hade gått städade vi och packade till resan och sen somnade vi till Game of Thrones, helt slut. Gött att vi inte kommer att göra det igen i alla fall. Men det var fint och jag tror att alla var nöjda och glada.

1 kommentar:

B sa...

Erkänner grej nu: tjyvkollade lite mot rådhuset från mitt hotellrum. Såg dock inget annat än att det var rätt mycket folk som kom och gick. Förmodligen var någon av dem ni. Hehehe.