fredag 25 maj 2012

Nr: 547

Imorn åker mor, syrran och jag till Fräckastan för att fira syster nummer tvås födelsedag. Jag åtog mig att baka piroger till tågfrullen/lunchen. Är inte så förtjust i jästdegar som ska knådas och kavlas och grejjas med. Har nu lite ångest. Fyllningen är klar och luktar kalas. degen är snart färdigjäst. Men alltså det kan bli jättedåligt. Tur att jag är själv hemma i alla fall, så att maken inte är här.

Jobbig grej när vi var på Öland: vi åkte till ett getostysteri. Alltså, varför, VARFÖR, kunde vi inte gjort det för bara en månad sen, när jag åt ost? Det var en plåga! Syrran och vår far smakade och handlade och jag bah "Ladiladila" och tantan bakom disken "Vill du också smaka?". Nej tack sa jag. "Tycker du inte om ost?" frågade hon då. "Joo jätemycket....". Åh! Det var inte lätt. Till helgen planerar jag att äta första pizzan utan ost. Undrar hur det är.

Inga kommentarer: