onsdag 30 maj 2012

Nr: 548

Jag skriver på min ansökan. På fredag ska den vara inne. Det har känts jättebra, jag tycker att min projektbeskrivning är så sjukt bra och spännande men så igår bara kände jag att vafan, det kommer alltid att finnas någon som är bättre än vad jag är. Jag kommer aldrig att vara den någon väljer framför någon annan. Och det är så jävla synd eftersom jag skulle göra det så bra och det finns typ inget annat jag hellre vill göra. Blev jätteledsen och arg.Va ska man göra då? Va?

Imorse vaknade jag med hemsk nackspärr. Ena sidan av nacken och ryggen är helt hopsnörpt. Sjukt ont gör det. Kan typ inte röra mig.

Jaja det var väl allt. Återkommer när jag har skickat in eländet.

3 kommentarer:

Maja sa...

Äsch upp det hakan! Du kommer säkert att få tjänsten! Men varför går du inte till den där läraren som du läste doktorandkursen för och ber honom anställa dig?

Mary sa...

Haha jag förstår inte varför du är så rar mot mig! But why? Bra tanke men alltså, jag har aldrig befunnit mig annat än på institutioner där det enda alla säger är att "det finns inga pengar", varken till doktorander eller andra tjänster. TA:s är visst vanligt i USA men här har jag aldrig träffat på det. Jag är typ den enda som har fått ett forskningass-gig någonsin på min avdelning, och då var det pröjs uppifrån. Oh well. Jag håller tummarna.

Mary sa...

Förresten - jag har fått två fina kakböcker! Tack så hemskt mycket!