tisdag 1 maj 2012

Nr: 528

Status idag: har sjuukt tråkigt och googlar Rose Byrne för jag är så ful att jag är i desperat behov av lite snygghet.

Hur går det med veganismen dårå? Sådär. Blev ledsen innan när min välling inte längre var särskilt god. Ni som äter sådant, är soja- eller rismjölk godare än havrediton? För ska vi vara ärliga så måste det ju erkännas att den inte är särskilt god. Men så är det ju det lilla kruxet med den där baskade miljön också, och risproduktionen är inte så spex vad gäller miljö- energi- och resursaspekten. Det här har jag precis lärt mig av och suckade djupt när jag läste det och bah "Jaha då köper jag inte ris längre. Heller." Sojabönsproduktionen är ju inte heller en höjdare (även om jag vill minnas att den brasilianska sönderbesprutade sojan inte används i svenska produkter förutom till djurfoder, men jag kan ha fel). Rent miljömässigt är säkert ekologisk svensk mjök det bästa alternativet. Gode tid hur ska man göra? Jag ska delta i en studie om resurs- och miljötänkande, det ska bli mycket intressant att höra vad hon som håller i den kommer att fråga om. Framför allt tackade jag ja eftersom det innehåller gratis fika. Sån är jag.

Men helt ärligt, det känns jävligt deppigt det här i alla fall. Veganismen. Sjukt trist. Det är som jag sa till Musse, vegan är för mig ingen positiv identitet, au contraire. Men jag tänker att a little goes a long way, det räcker att jag försöker undvika djurpordukter hemma, så får vi se hur det går. Jag bad Musse att INTE säga något till sin föräldrar, det skulle bli så oändligt jobbigt då. Det är illa nog som det är, och att han också har blivit vegetarian mottogs som något högst suspekt.  

Och sen så tänker jag på presentkortet på ostbutiken som vi fick när vi gifte oss och bara dööööör lite! Ahhhhh!

Inga kommentarer: