tisdag 12 juni 2012

Nr: 555

Följande samtal utspelade sig chez Masse igår när jag hade kommit hem från käkkirurgen:

Musse: Var du en modig säl?
Mary: Men, så kan du inte säga! Sälar är tjocka!
Musse: Sälar är söta.
Mary: Ja jag var jättemodig!

Men jag VAR faktiskt jättemodig, jag blinkade inte ens när han stack mig med tre stora sprutor. Och sen borrade han sönder tanden och det var väl inte det trevligaste jag varit med om, det måste erkännas. Men han var supertrevlig och väldigt pedagogisk och "Sen kommer jag att förklara exakt vad som händer och vad jag gör....". Så rart. Jag väntar med att säga något om hans kompetens tills det har läkt utan bekymmer, jag har hört så många skräckhistorier om folk där dom har glömt en bit tand och så blir det infekterat och grejjer, är dörädd för det.

Men såhär:
Det värsta med att operera ut en tand: det gör ganska ont när bedövningen släpper.
Det bästa med att operera ut en tand: man får vara konvalescent och äta glass och läsa Svensk damtidning.

1 kommentar:

sarab sa...

jag älskar sälar!
löööve