måndag 11 juni 2012

Nr: 554

Förra veckan slutade med en ganska tråkig helg som följde på ett cellprovsbesök och allmänt tråkiga jobbansökningar. Man skulle ju då kunna hysa en viss förhoppning om att innevarande vecka enbart skulle kunna innebära skoj och gamman, men eftersom den inleds med en visdomstandsoperation ikväll så vete honken. Är lite rädd. Alltså, jag är inte en sån mes som är rädd för sprutor eller så men tänder och munnen, det är så räligt. Och har hört massa skräckhistorier. En vanlig utdragning är en baggis, det har jag gjort massor med gånger (har dragit ut fyra vanliga tänder och en vidsomstand) men just när dom måste operera och knäcka sönder tanden, aje. Också - kommer att svida rejält i plånboken.

Annars då? Jag tänker konstant på mitt hår, ännu mer än vanligt, eftersom det är katastrofalt fult. Har dock inte råd att klippa mig så egentligen vet jag inte varför jag bryr mig. Tänker också att jag ska göra fusksill till midsommar. Jag har aldrig någonsin tyckt om sill och har aldrig ätit det vare sig till jul eller midsommar, men är nu sugen på att fixa auberginesill till maken. Han är inte road, kan jag meddela. Stackarn har fått stå ut med soyziki i helgen. Alltså soygurt, det är inte jättegott. Men med tillräckligt mycket vitlök dödar man smaken och det blev faktiskt god tsatziki. Han är bara gnällig. Näe, auberginesill med tångkaviar, han kommer att älska det tror jag bestämt. Stackars man.

Inga kommentarer: