söndag 22 juli 2012

Nr: 567

Och för den som oroligt undrar om sommaren har blivit bättre för mig så kan jag svara nej. Och på svar om varför så kan jag berätta att jag tillbringade torsdagsmorgonen och förmiddagen på akuten eftersom jag fick en härlig allergisk reaktion mot antibiotikan jag har käkat. Nässelutslag en masse, hjärtklappning, hemsk ryggvärk som gjorde att jag inte kunde sova för det tryckte så på lungorna när jag låg ned, svårt att andas, domningar och stickningar i armarna, you name it, allt som stod i bipacksedeln fick jag.Good times.

Och akuten hörni, vilket ställe. Musse följde mig dit och när vi kom in stod tre tanter och skvallrade utanför inskrivningsbåset. Inget gav oss så mycket som en blick ens. Till sist hasade en av dem, som gick med krycka, sig fram och bah "Söker du vård ellör....?". Mmmm det gör jag. Då fick jag ta en lapp och fylla i. Det var ingen före mig men sen fick jag stå och vänta med min kölapp och min ifyllda lapp om varför jag "sökte vård" tills det behagade henne att trycka fram mitt nummer. Därefter behövdes det två stycken för att skriva in mig. Alltså dör. Är det såhär regeringen friserar sysselsättningssifforna? Är det här anledningen till att det är så låg arbetslöshet hos etniska svenskar mitt i livet? När jag sen väl blev inhämtad och maken gick såg han hur de skvallrade om mig när jag gick därifrån. Gött!

Och sen, fick en sjukt osexig sjukhusfrock och blev inkörd på medicinakuten och låg sen precis vid sjuksyrrornas station och hörde alla deras samtal och mest pratade de om att de hade så lite att göra, dom hade bara en patient (det var jag!) men trots det fick jag vänta på läkaren i tre timmar. Orka! Och det känns aldrig som att någon lyssnar eller förstår eller ens bryr sig det minsta. Hatar dessutom att prata om sjukdomar eftersom jag tycker att det är lite underklass att vara sjuk. Så vi glömmer det nu va, glömmer och går vidare. Hej vad det går.

Inga kommentarer: